maandag 13 oktober 2008

Eigen Wijze Jeugd!

Wat gebeuren er mooie dingen om ons heen! En het geweldigste vind ik dat de jeugd erbij betrokken word! Goede doelen en initiatieven om wat bij te dragen aan de wereld poppen als paddenstoelen uit de grond. Heerlijk!
Neem nu bijvoorbeeld het initiatief van Spits http://www.dance4life.nl/spits geweldig toch om jongeren op deze manier bij te laten dragen, betrokken te maken en over aids na te laten denken. Ja om het op deze manier ‘groter’ te maken!

Nog zo’n initiatief: http://www.winjeeigenfoundation.nl/ Hier kun je gewoon 10.000 euro’s winnen door een filmpje te maken over de kracht van Afrika! Waanzinnig toch!

Nu zullen vele mensen denken ‘ach… die jeugd van tegenwoordig denkt daar toch niet over na...?’ Nou mensen, ik heb het tegendeel mogen ervaren vorig jaar tijdens mijn baan als leergroepbegeleider bij Orion College! Wat een power heeft de jeugd en waar houden ze zich mee bezig? Jawel ze willen zich werkelijk inzetten voor anderen, voor een goed doel, zomaar!!! Ik had een leerling in mijn groep die graag een stichting op wilde zetten. Helaas kon ik mijn functie plots niet meer vervullen waardoor ik geen idee had hoe dat af ging lopen. Kom ik betreffende jongenman vorige week tegen op het station in Breda. Fantastisch gewoon! Zijn stichting bestaat, zijn stichting is er gewoon, 14 jaar jong, jawel! Dit is toch waanzinnig!
Wakker worden mensen, WAKKER WORDEN!!!!!!


Werkelijk luisteren naar kinderen en jeugdigen en een persoonlijke bijdrage kunnen leveren aan hun groei en ontwikkeling levert zoveel vrede en vreugde op!

DE JEUGD IS VERDER EN WIJZER DAN VELEN DENKEN!!!


Geen opmerkingen: