woensdag 15 oktober 2008

Gaan voor vrede!

Dit moet echt van mijn hart. Sommige reclames en stichtingen begrijp ik dus echt voor geen meter. Als je kijkt naar namen als: Nederland tegen terrorisme/Stichting tegen zinloos geweld/ Stichting tegen vrouwenhandel..... Dat vind ik zo jammer, voor mijn gevoel spreekt er strijd uit, en dat is juist het doel voorbij lijkt mij. Stel je draait het om en dat heb ik echt niet zelf bedacht (dit is een eeuwenoud gegeven en the Secret is hetzelfde in een nieuw jasje): Nederland voor Vrede/ Stichting voor geweldloosheid/ Stichting voor de vrijheid van vrouwen. Het klinkt zo anders, het straalt kracht uit in plaats van strijd. Dat is wat ik dus eigenlijk zeggen wil: woorden zijn zo bepalend voor je intentie en hoe die overkomt. Door een paar woorden te veranderen krijgt iets een hele andere lading. Voor mij is dit ontzettend belangrijk om me daarvan bewust te zijn, bewust te blijven en bewust te gebruiken!

Hopelijk gaan nog meer mensen zich bewust worden van wat je werkelijk zegt met woorden, Zodat vrede en geluk zich verder en verder mogen uitbreiden!

Geen opmerkingen: