zondag 24 augustus 2008

Onvoorwaardelijk liefhebben!

Fantastisch gewoon, ben ik al maanden mee bezig! Want wat is dat nou onvoorwaardelijk liefhebben? Wat houdt het in? Wat doe je dan wel of juist niet in het kader van de liefde? Met betrekking op je partner, je naaste vrienden, je kennissen en zelfs werkgerelateerd, hoe ver ga je? Hoe doe je dat met onvoorwaardelijk liefhebben en grenzen stellen? Ik, die juist graag vanuit betrokkenheid en van hart tot hart wil handelen, kwam er maar niet aan uit, onvoorwaardelijk liefhebben?!?!?!?! Gisteren nog een telefoongesprek gehad met een goede vriend van me en ook hij had er moeite mee, we moesten allebei het antwoord schuldig blijven, ja dan houd me dat toch wel bezig!
Zoals bijna elke ochtend trok ik een online kaart.... ongelooflijk..... ik trok de volgende op de site van Janosh (helaas krijg ik de afbeelding er nog niet bij, hij is te vinden op de site onder de engelse titel: Unconditionality ):

Onvoorwaardelijkheid

Velen spreken over Onvoorwaardelijke liefde, over onvoorwaardelijk Zijn. Dat is een prachtig streven. Maar voor ons als mens – met bijbehorende programma's - is het bijna niet mogelijk om in Onvoorwaardelijke liefde te delen. Toch is dit een energie waar de ziel naar hunkert. Om dit te kunnen ervaren en delen, zullen we eerst onvoorwaardelijke liefde naar onszelf moeten ontwikkelen. Immers, vaak hebben we zo veel zelfkritiek. De energie van Onvoorwaardelijkheid helpt ons in het proces om dichter bij onszelf te komen en onvoorwaardelijke liefde voor onszelf te ontwikkelen.

Werkelijk geweldig, ik word erg blij van dit soort 'toevalligheden'. Dan denk ik weer: 'JA, zo werkt het!' Telkens weer subtiel teruggewezen worden naar jezelf, tsja daar begint het: allemaal bij jezelf. Prachtig.

Geen opmerkingen: