zaterdag 30 augustus 2008

GENIETEN!!!!

Eigenlijk wil ik zoveel vertellen dat het tolt in mijn hoofd van de woorden…. gewoon maar beginnen en dan ontstaat het wel. Het waren een paar volle en enerverende dagen, het begon woensdag met een tip voor een vacature en eindigde deze week met een spontane wandeling door natuur en stad. Dankjewel Geert voor die prachtige tip die via Hans bij mij belandde, waardeer ik enorm en mijn sollicitatiebrief ligt al bij betreffende persoon op het bureau! Lijkt me geweldig om docent cmv aan de Han te zijn.
Vervolgens had ik donderdagochtend een sollicitatiegesprek bij een jeugdgevangenis voor de functie ‘docent creatief vormend onderwijs’. Dit was een open gesprek met rondleiding door de instelling inclusief cellen van de jeugd die daar zit. Ontzettend confronterend. Er zitten maximaal 140 jongens, ze zijn blij wanneer ze les krijgen want dan zitten ze niet ‘op cel’ zoals dat heet…. Komende week mag ik een dag meelopen om te ervaren hoe het is, ik ben benieuwd!

Daarna ben ik naar Maastricht gereden, in Tilburg een vriend van me opgepikt om mijn weg te vervolgend naar een hele bijzonder vriendin in Smeermaas. We hebben daar heerlijk gegeten en daarna onder het genot van een heerlijk wijntje fantastische gesprekken gevoerd. Van El Greco, tweede wereldoorlog, Guggenheim, politiek tot de meest flauwe humor waarbij je krom ligt van het lachen. Fantastisch! Ongedwongen ontspannend.
Gisteren lekker uitgeslapen op het gemak ontbeten en we gingen weer vrolijk verder waar we de avond van tevoren waren gebleven. Prachtig. Er was behoefte aan wat buiten en lekker weer dus hop hop even een blokje om. Heel mijn hebben en houwen daar gelaten en zonder iets op pad…. Bijzonder want ik ga zelden zonder tas en telefoon op pad…. Lopen we op een prachtig pad, links een afgrond richting water en rechts een wand omhoog, met prachtige planten en bomen. Zegt mijn vriendin ineens: goh we zijn al halverwege richting Maastricht zullen we een terrasje gaan pakken? Maar natuurlijk! Gezellig! Maarre ik heb niks bij mij, zij wel dus ik mocht me niet druk maken. Even onwennig en al snel enthousiast verder stappend richting terras. Heerlijk door Maastricht gewandeld, terrasje, puntzak friet en weer teruggewandeld via de oorspronkelijke Maas. Genieten van zon en de prachtige natuur. Onderweg nog een hele school aalscholvers gezien, waanzinnig, zoveel aalscholvers had ik nog nooit bij elkaar gezien! Nu nog met een big smile aan het nagenieten!

Vol enthousiasme en inspiratie de nieuwe week tegemoet!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Margriet,
Geniet ervan! Zoveel positieve dingen die je 'zomaar' overkomen. Dit leidt ergens toe, vast!
Florina.